رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه: بعد از سال ۱۳۹۷ که خروج برجام اتفاق افتاد وضع مجموع عمومی اداره دولت متاثر شد ساعت ۲۳ امشب آخرین فرصت واریز وجه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران کنسرو ماهی ۱۴ درصد گران شد تغییر محدودیت سقف دارایی اشخاص در گواهی سپرده شمش نقره کندوان و هراز برفی است؛ انسداد ۳ محور فرعی افزایش مجدد قیمت لبنیات صحت دارد؟ ورود مجلس به مسدودسازی درگاه‌های پرداخت رمزارز قیمت طلا در بازار ایران اول بهمن ۱۴۰۳ / سکه در کانال ۵۷ میلیون تومان دوام نیاورد یارانه دی ماه واریز شد مهلت ۲ هفته‌ای بارگذاری یا اصلاح اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان در سال ۱۴۰۳ معاون وزیر کار: ۳۰ درصد از جمعیت ۱۸ تا ۲۴ سال کشور، تحصیلات متوسطه دوم ندارند شرکت گاز: مصرف گاز در تهران به ۱۱۲ میلیون مترمکعب رسید برزیل به گروه کشور‌های شریک بریکس پیوست شرایط دریافت درگاه پرداخت کارگزاران سکو‌های مبادله رمزارز اعلام شد پیمان پولی میان ایران و روسیه عملیاتی شد

۸۶۱ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران از انجام ۸۶۱ هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها در سطح کیفی به دلیل شکایت محور بودن و تمرکز بر نظارت بر انبارها و مراکز عمده نگهداری کالا مورد توجه بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 07
کد خبر: ۱۹۸۳۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «بهنام نیک منش» افزود: در چهارماهه سال جاری ۴۲ هزار و ۵۷۶ فقره پرونده تخلفاتی (معادل ۴.۹۴ درصد بازرسی های انجام شده) به ارزش ۱۷۶ میلیارد و ۱۰ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان تشکیل و به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است که به دلیل عدم ارتباط سیستمی بین اتاق اصناف ایران با نهادهای نظارتی (علیرغم پیگیری های بعمل آمده) هیچ اطلاعاتی از نتایج حاصله در دسترس نمی باشد.

وی افزود: بیشترین عناوین تخلفات طی این دوره مربوط به گرانفروشی (با کاهش ۲۰ درصدی)، عدم درج قیمت( با کاهش ۳۶ درصدی) و عدم صدور صورت حساب( با کاهش ۳۱ درصدی) نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهارکرد: در چهارماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۸ هزار و ۹۰۴ فقره شکایت مردمی توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده است که از این تعداد ۴۷ هزار و ۴۸۲ فقره قابل پیگیری بوده است. بر اساس نتایج به دست آمده از بررسی این شکایات، ۲۴ درصد منجر به رضایت شاکی شده، ۳۰ درصد غیرمتخلف و ۲۶ درصد متخلف تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۲۰ درصد این شکایات در دست بررسی است./ایرنا

ارسال نظر